سرخط خبرها

پرونده قضایی برای سقوط تاب زنجیری پارک ناژوان اصفهان تشکیل شد

  • کد خبر: ۱۷۳۵۸۰
  • ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
پرونده قضایی برای سقوط تاب زنجیری پارک ناژوان اصفهان تشکیل شد
مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: پرونده قضائی سقوط تاب زنجیری ناژوان تشکیل شده، اما هنوز گزارشی مبنی بر شکایت خانواده مصدومان ارسال نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، منصور شیشه‌فروش درباره آخرین وضعیت پرونده سقوط تاب زنجیری شهربازی ناژوان اصفهان گفت: در حال حاضر دادستانی این شهربازی را پلمب کرده و مقرر شد اداره کل استاندارد تیم فنی را به محل وقوع حادثه اعزام و شرکتی را که در تأییدیه ایمنی این دستگاه بازی اقدام کرده است احضار کند.

وی افزود: همچنین به منظور شناسایی علت این رخداد بازدید فنی دیگری صورت خواهد پذیرفت، پس از آن اقدامات قضائی و حقوقی راجع به این موضوع انجام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا خانواده افراد حادثه دیده نسبت به شکایت اقدام کرده‌اند یا خیر گفت: هنوز گزارشی نرسیده، اما پرونده قضائی در این رابطه تشکیل شده است.

وی درخصوص وضعیت آسیب‌دیدگان این سانحه بیان کرد: شهرداری پیگیری مراحل درمان این افراد است.

شیشه‌فروش با بیان آنکه تأکید ما بر این هست که در تمام شهربازی‌ها و پارک‌ها ضروری است تا اداره استاندارد بررسی‌ها و بازدید‌های دوره‌ای خود را انجام دهد، خاطرنشان کرد: تمام شهرداری‌ها و بخش‌های خصوصی مکلف هستند از اداره استاندارد درباره تجهیزاتشان گواهی ایمنی دریافت کنند.

وی با بیان آنکه شهرداری‌ها و آتش‌نشانی‌ها مکلف هستند از پارک‌های بازی مستقر در محلات بازدید کنند، خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد تأییدیه ایمنی آسانسور‌های مستقر در ساختمان‌ها اعم از تجاری، مسکونی و اداری اخذ شود و ضروری است که گواهی لازم را از شرکت‌های معتبر مرتبط با این مورد دریافت کرده و از بروز حوادث احتمالی همچون سقوط آسانسور در شهر کاشان جلوگیری نمایند.

تاب زنجیری شهربازی ناژوان مجوز استاندارد دارد

مهدی قائلی، مدیر طرح ساماندهی ناژوان اصفهان به دنبال وقوع حادثه بعد از ظهر روز یکشنبه ۱۸ تیرماه در شهربازی ناژوان، گفت: خوشبختانه وضعیت عمومی مصدومین مساعد گزارش شده و با توجه به حضور به موقع نیرو‌های امدادی و انتقال مصدومین به مراکز درمانی تاکنون چهار نفر از مصدومان ترخیص و روند بررسی وضعیت جسمی سایرین ادامه دارد.

وی افزود: دستگاه تاب پرنده شهربازی ناژوان دارای گواهی استاندارد و بیمه بوده است، بهره‌بردار این دستگاه درباره اخذ استاندارد نصب دستگاه در تاریخ ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱ با اعتبار یک ساله اقدام کرده بود و همزمان با آن، در تاریخ ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۱ بازرسی سالیانه کلیه ادوات بازی شهربازی ناژوان مجددا انجام و دریافت تأییدیه لازم انجام پذیرفته است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->